Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Tyto všeobecné obchodní podmínky (“podmínky”) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím online secondhand obchodu na webovém rozhraní www.umaky.cz (dále jen „webové rozhraní“), mezi:

Markétou Karlovou, jako prodávajícím („prodávající“),

se sídlem Neznášov 22, 551 01, Rožnov,

e-mail info@umaky.cz, telefonní číslo 775653005,

IČO 22247220, zapsané v živnostenském rejstříku pod sp. Zn. SZ MMHK/698185/2024, vedeném u Magistrátu města Hradec Králové. Úřad příslušný podle § 71 odst. 2 živnostenského zákona: Městský úřad Jaroměř,

a Vámi jako kupujícím („kupující“).

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete zde www.umaky.cz.

Komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti nás a Vás, a smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí e-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní e-shopu“).

Pokud některá část podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na našem e-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před podmínkami přednost.

    1. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
      • Koupě zboží je možná jen přes webové rozhraní e-shopu www.umaky.cz;
      • při nákupu zboží je Vaše povinnost poskytnout nám všechny informace správně a pravdivě.
    2. UZAVŘENÍ SMLOUVY
      • Smlouvu s námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
      • Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (zejména za přístup k internetu).
      • K tomu, abychom mohli smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na e-shopu vytvořili objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
        1. Informace o nakupovaném zboží (na e-shopu označujete zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „do košíku“;
        2. informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a požadovaném způsobu doručení zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby objednávky. Informace o ceně, ceně za dopravu a celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného zboží, způsobu jeho doručení a platby;
        3. své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
      • V průběhu tvorby objednávky může až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ objednávku dokončíte. Odesláním objednávky také souhlasíte s těmito podmínkami a s podmínkami ochrany osobních údajů. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou vyplněné informace odeslány přímo nám.
      • Vaši objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a tyto podmínky formou přílohy. Potvrzením objednávky dochází k uzavření smlouvy mezi námi a Vámi.
      • Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci objednávku potvrdit. Pokud nastane jakýkoliv důvod, pro který nemůžeme objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat.
      • V případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, nejsme povinni Vám zboží za tuto cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení objednávky, a tedy došlo k uzavření smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Nová smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy naši nabídku potvrdíte. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy chybí či přebývá cifra.
      • V případě, že máte zřízen uživatelský účet, můžete učinit objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost údajů.
      • V některých případech umožňujeme na nákup zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám zboží poskytnuto se slevou.
    3. UŽIVATELSKÝ ÚČET
      • Na základě Vaší registrace v rámci e-shopu můžete přistupovat do svého uživatelského účtu.
      • Při registraci uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
      • Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů, je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
      • Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
      • Váš uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více, než pět let nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle smlouvy.
      • Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
    4. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
      • Cena je vždy uvedena v rámci e-shopu a v objednávce. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží v rámci e-shopu a cenou uvedenou v objednávce se uplatní cena uvedená v objednávce. V rámci objednávky je též uvedena cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
      • Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
      • Úhradu celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
        1. Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Shoptet Pay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: www.shoptetpay.com.
        2. Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě dopravci při doručení zboží. Celková cena je tedy splatná při převzetí zboží.
        3. Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit zboží v případě převzetí po vzájemné dohodě na adrese Neznášov 22, 551 01, Rožnov. V případě platby hotově při osobním odběru je celková cena splatná při převzetí zboží.
      • Vlastnické právo ke zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte celkovou cenu a zboží převezmete.
    5. DORUČENÍ ZBOŽÍ
      • Zboží odesíláme zpravidla do dvou pracovních dnů od připsání peněz na účet, v případě platby na dobírku do dvou pracovních dnů od potvrzení objednávky. Doba dodání zboží závisí na Vámi zvoleném způsobu dodání a platby. Můžete vybírat z následujících možností:
        1. Osobní odběr po vzájemné dohodě na adrese Neznášov 22, 551 01, Rožnov
        2. Odběr na výdejních místech Balíkovny;
        3. Odběr na výdejních místech Zásilkovny;
        4. Doručení na adresu prostřednictvím dopravní společnosti Zásilkovna.
      • Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
      • Balíčky se snažíme často odesílat v recyklovaných obalech. To znamená v čistých, neponičených papírových krabicích, papírových obalech, taškách či igelitových obalech.
      • Po převzetí zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu a v případě jakýchkoliv závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností zboží od dopravce převzít.
      • Nebezpeční škody na zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. Znamená to, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží.
    6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
      • Na webovém rozhraní www.umaky.cz je prodáváno výhradně použité zboží, přičemž je stav zboží pečlivě popsán a vyfocen. Barevnost zboží může být zkreslena fotoaparátem. Zaručujeme, že v době uzavření smlouvy je zboží bez jiných vad, než je uvedeno u daného produktu, zejména pak, že zboží:
        1. odpovídá ujednanému popisu a jakosti a jiným ujednaným vlastnostem;
        2. je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá.
      • V případě, že bude mít zboží vadu, která nebyla uvedena v popisu předmětu, můžete nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním řádně vyplněného formuláře na e-mail či dopisem na adresu uvedené u našich identifikačních údajů. Pro reklamaci využijte vzorový formulář poskytovaný z naší strany, který naleznete na www.umaky.cz. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně bez našeho souhlasu změnit.
      • Má-li zboží vadu, která nebyla uvedena v popisu předmětu, máte právo:
        1. na přiměřenou slevu z ceny;
        2. na odstoupení od smlouvy (v zákonné lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží).
      • V případě, že jste si vadu na zboží způsobili sami, práva z vadného plnění Vám nenáleží.
      • Vadou zboží není opotřebení způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
      • Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno:
        1. datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
        2. co je obsahem reklamace;
        3. jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
        4. Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
      • Do 30 dnů od obdržení reklamace Vám poskytneme informaci o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje. Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
      • O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace.
      • U použitého textilu, který se na webovém rozhraní prodává výhradně po jedno kuse, nelze žádat kupujícím výměnu.
      • V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží ve lhůtě 12 měsíců od převzetí zboží.
    7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
      • K odstoupení od smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
      • Odstoupení je možné maximálně do 14 dnů od provedení nákupu
      • V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů od jeho převzetí (lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám v průběhu odešlete oznámení, že od smlouvy odstupujete).
      • Od smlouvy můžete odstoupit řádně vyplněným formulářem zasláním na e-mail nebo dopisem na adresu uvedenou u našich identifikačních údajů. Pro odstoupení využijte vzorový formulář poskytovaný z naší strany, který naleznete na www.umaky.cz.
      • V případě odstoupení od smlouvy jste povinni Nám Zboží zaslat do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám. (Zboží zpět neposílejte na dobírku-nebude převzato). Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání, který jsme pro dodání zboží nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že my porušíme uzavřenou smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k nám, ovšem opět pouze do výše ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání, který jsme při dodání zboží nabízeli.
      • V případě odstoupení od smlouvy Vám bude cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený ve formuláři odstoupení od smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než zboží obdržíme, nebo nám prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět nám. Zboží nám prosím vracejte s originální visačkou (u Maky), kterou je opatřeno každé zboží, které od nás odchází, pokud možno včetně originálního obalu.
      • My jsme oprávněni odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat. Můžeme také od smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
    8. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
      • Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
      • Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@umaky.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
      • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
      • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
    9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
      • Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě, v uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
      • Stížnosti vyřizujeme pomocí našeho kontaktního e-mailu.
      • Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
      • V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme my i Vy právo od smlouvy odstoupit.
      • Smlouva včetně podmínek je archivována v elektronické podobě u nás. Vždy však tyto podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke smlouvě i bez naší součinnosti.
      • Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Tyto podmínky nabývají účinnosti 1.12.2024